director web scurhanchess: INTERVIU CU O CAMPIOANĂ

OPEN ŞAH PETROŞANI 2015

OPEN ŞAH PETROŞANI 2015
Aspecte din timpul rundelor, de la turneele de şah clasic şi dezlegări pentru copii,juniori şi seniori "OPEN ŞAH PETROŞANI" 2015 ! Pentru mai multe imagini CLICK PE POZĂ !

marți, 7 iunie 2011

INTERVIU CU O CAMPIOANĂ




INTERVIU CU  MAESTRA FIDE DIN VALEA JIULUI, DARIA - IOANA VIŞĂNESCU, MULTIMEDALIATĂ NAŢIONALĂ ŞI INTERNAŢIONALĂ


(Foto)
Maestra FIDE Daria - Ioana Vişănescu,
multimedaliată naţională şi internaţională a Romaniei

1. Deşi ai intrat abia anul trecut în posesia cărţii de identitate, ai deja un palmares impresionant. Câte medalii naţionale şi internaţionale ai cucerit?

Sinceră să fiu, nici nu mai ştiu exact numărul lor. La campionatele naţionale am fost mereu pe podium, de foarte multe ori campioană naţională, de câteva ori vicecampioană, iar la cele internaţionale am obţinut un titlu de campioană europeană, trei sau patru de campioană mondială şcolară (Grecia), vicecampioană mondială şcolară, cred că două medalii de aur la Campionatul Uniunii Europene din Austria, o medalie de argint la acelaşi campionat şi alte câteva dacă punem şi celelalte probe (şah rapid, blitz, dezlegări).


2. Totul are un început. Cum ai ajuns să joci şah?
Am început să joc şah la vârsta de cinci ani şi jumătate. Părinţii au fost cei care m-au îndrumat şi m-au făcut să îmi doresc practicarea acestui sport de performanţă.


(Foto)
Şahista Daria - Ioana Vişănescu,
împreună cu viitorii performeri ai şahului din Valea Jiului

3. Cu ce antrenori ai lucrat în cariera ta?
Primul meu antrenor a fost domnul Gheorghe Scurhan, cel care m-a descoperit şi mi-a pus bazele şahului, cel cu care am lucrat timp de şapte ani, apoi am continuat cu domnul Mircea Pavlov, un mare nume în şahul românesc, a urmat domnul Manole Vasile, marele maestru Gergely Szabo, iar în cele din urmă actualul meu antrenor George Cătălin Ardelean. Le mulţumesc celor care m-au ajutat şi au pus câte puţin în pregătirea mea, dar mai ales actualului meu antrenor, George Cătălin Ardelean, pentru munca pe care o depune şi contribuţia pe care o aduce progresului meu ca jucătoare de sah.


4. Care este modelul tău în şah dintre jucătorii contemporani? Dar dintre cei mai vechi?
Modelul meu este Polgar Judit, iar cu siguranţă Kasparov rămâne pe primul loc pentru mine, ca şahistă în formare.


5. In cadrul familiei aveţi mai multi medici, oameni pragmatici, înclinaţi spre probleme serioase. Cum văd ei "jocul tău cu figurinele din lemn"?
Celor din familia mea, în ciuda alegerilor făcute şi a lucrurilor total diferite cu care se ocupă faţă de mine, şahul li se pare un joc deosebit. Tocmai pentru că nu oricine poate înţelege ceea ce seîntâmplă pe tabla cu 64 de pătrăţele, nevoia de a avea anumite calităţi îi face să creadă că acest sport se deosebeşte cu mult de altele şi tocmai din acest motiv au încercat să mă facă şi pe mine să văd şi să înţeleg ceea ce lor le place.


6. Eşti in clasa a VIII-a. In ce măsură îţi afectează activitatea şahistă din prezent?
Clasa a VIII-a ar fi una ca toate celelalte, dacă la sfârşitul ei nu m-ar aştepta acel examen pentru intrarea la liceu. Mă descurc bine şi la şcoală, nu am niciun fel de emoţii în ceea ce priveşte sfârşitul de an şcolar.


7. Ce obiective şahiste ai pentru următorii doi ani?
In următorii doi ani sper să ating pragul de 2200, o medalie internaţională la Campionatele europene sau mondiale şi o evoluţie clară a unei jucătoare valoroase.


8. Cum ţi-ai caracteriza jocul în prezent?
Jocul meu este încă în formare, mi se pare că mai am încă multe de învăţat, dar este timp pentru toate.


9. De ce crezi că şahul feminin este încă mai slab decât cel masculin?
Ai dreptate, şahul feminin este încă sub cel masculin, dar nu toate jucătoarele de şah au acelaşi nivel, sunt totuşi jucătoare valoroase care expun un joc sănătos şi puternic. După părerea mea, şahul feminin nu este încă atât de promovat şi "bătăliile" sunt mai mult în turneele de bărbaţi. Cred că fetele se împiedică de o anumită frică şi asta le opreşte să devină chiar atât de periculoase.


10. In noiembrie vei participa în Brazilia la Campionatul Mondial. Câte ţări ai vizitat graţie şahului?
Datorită şahului, am vizitat numeroase ţări: Turcia de două ori, Italia, Grecia de patru ori, Croaţia, Serbia, Bulgaria, Georgia de două ori, Austria de două-trei ori etc.




Interviu preluat şi adaptat de pe blogul maestrului internaţional George-Cătălin Ardelean (foto), actualul antrenor al şahistei Daria - Ioana Vişănescu,ambii reprezentanti sub culorile Clubului Sportiv Studenţesc Medicina Timişoara.


(Foto)
Maestrul internaţional George - Cătălin Ardelean,
actualul antrenor al şahistei Daria - Ioana Vişănescu

Fiind întrebat recent, într-un interviu realizat de domnul Dinu - Ioan Nicula şi postat pe situl Medicinei,<< Dupa o perioadă de eclipsă, Daria Vişănescu a redevenit o mare speranţă juvenilă, sub culorile Medicinii. Cum vezi evoluţia sa viitoare ?  antrenorul George - Cătălin Ardelean a răspuns:" Deşi sunt un optimist incurabil, îmi place să păstrez totuşi un echilibru. Daria are aptitudini generale, dar şi specifice, deosebite. După titlurile internaţionale obţinute la 10 ani, a urmat o perioadă în care, deşi aflată printre protagoniste, nu a mai reuşit să domine competiţiile depeste hotare. Totuşi, la nivel naţional ea a fost mereu printre fruntaşe.


Noi am început colaborarea abia din luna decembrie. Deşi s-a impus categoric la şah practic ( 8,5 / 9), iar la şah rapid (…care mai seamănă cu şahul practic) a făcut 9/9, situaţia în partide nu a fost chiar atât de clară, punctele au fost obţinute în urma unor dispute destul de echilibrate. De asemenea anumite erori au continuat să existe, astfel că mai e foarte mult de muncă. In concluzie, Daria este pe o pantă ascendentă, însă trebuie să fim moderaţi."


                                                                Gicuţă



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu